Saturday, April 17, 2010

Kek cokelat lembab

Ini blog untuk buat kek cokelat lembab ke?


Soalan yang kebarangkaliannya sangat tinggi untuk ditanya oleh mereka yang baca tajuk blog ni. Aku pun tak tau kenapa pilih kek cokelat lembab sebagai url blog aku. Mungkin sebab aku ni penggemar cokelat yang turut aku wariskan pada generasi aku. Bukan setakat kek cokelat tapi merangkumi semua makanan yang ada campuran cokelat kecuali aiskrim cokelat.


Tak, tak semua entri blog aku akan mengandungi kisah tentang cokelat. Jangan risau! Entri pertama sebagai penerangan kenapa kek cokelat lembab adalah tajuk blog aku. Bila dah sebut dua tiga kali kek cokelat lembab buat aku berikrar untuk buat kek cokelat lembab pada hari esok. Ini kerana dah lama tak buat kek cokelat lembab sebab peti sejuk di rumah kami dah beberapa minggu rosak. Bila peti sejuk rosak bermakna kek cokelat lembab yang dibuat berkemungkinan akan dikongsi bersama haiwan-haiwan lain seperti lipas, tikus, kucing..erk! Kucing makan kek cokelat lembab? Tiba-tiba teringat pada kucing peliharaan kami dulu yang suka makan kuih muih terutamanya kuih karipap. Namanya Mimi.


Tajuk blog dalam Bahasa Inggeris tapi entri dalam Bahasa Melayu. Caca-marba. Tak apalah, mungkin akan mengundang perhatian dan menarik minat golongan intelektual, berpelajaran, Mat-mat Salleh untuk baca blog aku walaupun bila dah mula baca akan menyumpah diri sendiri kerana terjebak dan tertipu dengan blog ini.


Aku harap kamu semua tak termasuk dalam golongan tu.

1 comment:

  1. alerrr eija pun sukerr kek coklat lembab,kui3 share lah resepy.hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails