Thursday, September 6, 2012

Cerita pasca raya

Masih dalam mood raya walaupun dah masuk raya ke 19. Mengapakah sesuatu yang best cepat sangat berlalu? Mengapakahhhh?

Edisi terjah menerjah raya ke rumah orang dah distopkan buat sementara waktu dan insya allah akan disambung balik pada masa yang sesuai nanti. Lepas ni nak terjah bank pulak, nak simpan duit raya budak-budak ni sebelum duit tu disimpan dalam poket tokey kedai mainan. Tak sanggup aku nak tambah meter meroyan aku tiap kali kemas rumah yang penuh dengan toys tak cukup sifat, sebab toys baru cuma bertahan paling lama 4 jam sebelum bertukar jadi toys OKU. Waris-waris aku kan terlebih kreatif. Tak suka tengok sesuatu yang biasa, nak jugak buat sesuatu tu jadi unik dan luar biasa. Contohnya kepala Barbie Doll dicabut dan dipasang pada badan lori mainan. Kau ada?

Raya tahun ni biasa-biasa saja. Terutamanya bab baju raya. Ni kes paling biasa. Tak pernahnya siap pada hari raya pertama. Maklumlah, mak aku yang jahit sendiri baju raya kami. Jadi mesti dahulukan customer lain punya dulu. Korang pernah dengar, tukang rumah yang rumahnya sendiri tak siap-siap? Atau penjual top-up yang handphone sendiri tak pernah berisi? Tu la kesnya. Untuk makluman, baju raya aku anak-beranak cuma siap pada raya ke 7. Diulangi, raya ke 7.

Aku malas sebenarnya nak upload gambar raya. Lagipun takde gambar raya family yang semenggah. Ada je tak kena. Kot ada pun kalau aku nak masukkan dalam ni, gambar yang muka aku senonoh sikit la. Tang muka orang lain aku tak berapa nak kisah sangat. 

Cerita tambahan lain yang aku nak ungkit sikit dalam ni, perihal officemate aku, si Nova yang lebih bertaraf adik bagi aku, resign kerja lepas 8 bulan kerja dengan aku dalam opis ni. Sedih jugaklah, tapi disebabkan tuntutan untuk masa depan yang lebih cerah dan bersih bersinar Sunlight, maka relakan je lah budak kecik tu sambung belajar ke UPSI, Perak. Dah jadi cikgu Sejarah nanti jangan lupa masukkan bab akak sikit dalam silibus pembelajaran ya.

Disebabkan tak nak menghampakan harapan peminat-peminat (puihhhhh!) aku, maka terimalah gambar-gambar raya edisi terhad untuk tahun 2012. Siapkan plastik sampah hitam kat sebelah anda ye.

tak cukup korum.

si kembar Alyaa & Alysaa.


adik beradik, kakak berakak..

tengok muka si kembar, muka mintak bantal.


terbongkang tidur atas sofa orang T_T

family adik aku dari Klang.

lakonan semata-mata.

kellasss betul gaya aku masa ni. :p
 
muka encik papa tak nampak. mahaplah ye.

cumillsssnye 2 beranak ni..:p


raya rumah sahabat sebakul seraga.



1 comment:

  1. wei, ko mmg maintain kurus je kan...memang takde harapan nak gemuk..tapi ttp cun

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails