Tuesday, August 2, 2011

Ramadan dan air paip

Salam ramadan untuk semua.

Sekian lama lupa daratan dan bagai kacang lupakan kulit dengan meninggalkan blog ini tanpa rasa bersalah sebab aku bukannya siapa-siapa pun dan dah tentu-tentu tak ada yang peduli pun kalau aku tak update ini blog, akhirnya aku usahakan juga untuk kembali mengupdate blog ini akibat mendapat teguran daripada beberapa orang kawan yang aku kira telah membuatkan aku merasa diri ini seperti penulis blog terkenal sebab ada jugak rupanya yang pedulik bila aku telah mendinginbekukan blog ini pada tahap -5 darjah Celcius, di mana tidak terdapat apa-apa aktiviti langsung yang terjadi di dalamnya. Korang buat aku perasan lebih!

Bulan Ramadan datang lagi. Bulan penuh kesyukuran dan nikmat tersirat di dalamnya. Heh, tiba-tiba teringat satu kisah, di mana aku harapkan semoga kisah ini tidak akan bakal terjadi atau diamalkan oleh generasi aku. Senyum sekejap. 

Aku start belajar puasa semasa di sekolah rendah. Tapi biasalah, budak-budak. Puasa yang-yok. Lapar tu masih boleh ditahan. Yang tak tahannya tu, haus! Bila dah dekat-dekat nak balik waktu tengahari, aku pun bersiap sedialah untuk ke toilet. Hehe. Sebab ada hajat nak ditunaikan. Teguk air paip! Air paip pun jadik. Kalau aku ingat-ingat balik, macam mana aku boleh telan air paip mentah tu ye? Yang susahnya kalau ada kawan yang escort aku. Macam mana nak cover line? Terpaksalah pura-pura basuh muka. Bila agak-agak kawan tu tak berapa perasan, maka air paip pun masuklah ke tenggorok yang kering tu. Cheh! Buruk lantak dan buruk perangai. Semoga tidak dijadikan contoh tauladan oleh waris-waris aku, ye nak..

Apapun, selamat menjalani ibadah puasa dengan penuh kesabaran dan ketaqwaan. Air paip tak sedap dan tak bagus untuk kesihatan.

Menggoda sangat ke dia ni?


4 comments:

  1. Salam..selamat menjalani ibadah puasa.MMg zaman kecik2 dulu masa kenangan minum airpaip....jadi nostalgia buat semua.hihi

    ReplyDelete
  2. sedap tu air paip...ehehehe
    selamat berpose :)

    singgah2 la sini ye :)

    ReplyDelete
  3. haha...masa saya kecik2 dulu pun selalu teguk air paip ni masa puasa...bukannya sedap pun...kehkeh..harap2 anak2 kita tak mewarisi sifat2 kita masa kecik dulu tu..

    salam kenal terus follow u...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails