Tuesday, August 23, 2011

Di ambang syawal, wehh!

Last update on 2 Ogos 2011.

Woh, hampir 3 minggu menyejukbekukan blog ini.  Tak banyak yang nak diceritakan selain dari.. weii,  raya lagi seminggu wehh!!! Persiapan raya untuk bala tentera, dah lama settle. Tinggal lagi, sebagai permaisuri koloni, banyak lagi yang belum lengkap untuk aku. Kasut-kasut raya, untuk versi raya yang lepas-lepas masih elok lagi dalam kotak. Handbag masih banyak yang boleh dipakai, walaupun handbag feveret aku dah tersopak sikit sebab selalu sangat dipakai walaupun ke opis. Maka, sebagai usaha untuk memeriahkan lagi raya tahun ni, haruslah berkunjung ke mana-mana outlet yang berkenaan untuk melengkapkan lagi segala kelengkapan yang belum lengkap. Jusco Tebrau City misalnya? Baju raya dah siap 2 pasang. Tudung raya pun belum masuk kedai lagi nak matching-matching dengan warna baju raya. Persiapan-persiapan lain, mostly dah complete.

Bala tentera aku sedikit rugi lah sebab tak dapat rasa macam mana feelingnya main bunga api macam aku dulu. Bukannya apa, bunga api zaman sekarang dah tak selamat macam yang dulu-dulu. Tahun lepas ada belikan diorang bunga api satu ikat. Tapi, kaki Alysaa melecur sikit bila terkena percikan api dari belerang bunga api tu. Serik nak beli lagi. Kesian Rayyan tak tau bunga api tu apa. Tapi tu lebih baik dari aku yang tak tau nak buat apa bila ada apa-apa yang buruk jadi, kan?

Aku pun tak tau apa sebenarnya aku bebelkan sejak tadi ni. Mungkin kesimpulan dan konklusi yang aku boleh buat berdasarkan fakta-fakta di atas adalah, RAYA DAH DEKAT, YEAY!!

Aku harap, aku boleh berubah jadi budak-budak sekolah rendah setiap kali raya tiba.

Tahun ni beli 3 balang almond london.


2 comments:

  1. wah , bnyk jugak cik misae beli almond london :)selamat menyambut hari raya ya ^^

    ReplyDelete
  2. almond london!!! grrr,kami buat sendiri.haha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails