Monday, January 10, 2011

Ana Raffali bikin kejutan


Tengok tak Juara Lagu ke 25 semalam? Aku suka dengan persembahan Faizal Tahir dan Yuna. Superb! Lagi-lagi masa Faizal Tahir 'menyelam' dalam air dan keluar semula dalam keadaan basah kuyup Seksi you! Lepas tu suara Yuna masa lantunkan lagu Cinta Sempurna. Memang menusuk kalbu dan membuai rasa. 

Yang lain pun bagus juga. Banyak persembahan dan gimik yang best-best. Untuk keputusan bagi Kategori Vokal Terbaik, aku puas hati jugalah sebab suara Hafiz memang smooth dan solid walaupun baru lepas terlibat dalam kemalangan sebelum tu. Persembahan Faizal Tahir untuk lagu Hanyut pun memang layak menang Kategori Persembahan Terbaik. Sangat kreatif dan unik, okeh. Setaraf dengan persembahan artis antarabangsa.

Pemenang tempat ke 2 dan ke 3 tak boleh dipertikaikan lagi sebab komposer dan penulis liriknya memang bukan nama yang asing lagi dalam arena seni suara negara. Cuma, bila pemenang bagi Juara Lagu ke 25 diumumkan, semua orang macam terkedu dan terperanjat dan tak sangka dan, dan, dan.. macam eh, betul ke penyanyi tu yang menang? Seriously, aku pun agak tak puas hati jugalah sebab rasanya Faizal Tahir dan Yuna punya lagu dan performance jauh lebih baik. Dan aku pun memang mengharapkan nama mereka yang diumumkan sebagai pemenang.

By the way, keputusan dah pun diumumkan. Nak pertikaikan pun tak guna sebab juri lebih pakar dan lebih tahu siapa yang layak untuk menang. Manalah kita tau apa sebenarnya yang dinilai dalam sesebuah lagu. Mungkin apa yang nak disampaikan oleh Ana Raffali tu berjaya sampai kepada juri-juri yang sememangnya pakar dalam bidang masing-masing. Tak semestinya lagu baru dan penyanyi baru tak layak untuk menang kan? Apapun, tahniah untuk Ana Raffali sebab menjadi pelapis muda dan baru yang kreatif kepada penggiat seni yang dah sedia ada di tanah air ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails