Friday, June 29, 2012

Si kembar dan mamanya ke hari terbuka sekolah

Pagi tadi macam biasa hantar si kembar pergi sekolah agama. Dari jauh aku nampak sorang makcik tengah melenggang kangkung balik dari sekolah dengan anak dia yang pakai uniform sekolah sambil pegang buku penyata. Dah rasa lain macam sikit la masa tu. Lagi berapa meter nak sampai depan sekolah, tengok banyak kereta parking kat depan sekolah. Hei, hei, apa-apaan ini? Kok bisa aku nggak tau apa-apa ini?

Dah sampai depan sekolah, nampaklah mak bapak ngan anak-anak memasing penuh dalam dewan sekolah. Tunggu turn nak jumpa ustaz ustazah kelas anak memasing. Aku dah agak, ni mesti hari terbuka. Hari mak bapak kena dengar cikgu bebel-bebel pasal anak memasing punya prestasi. Kebetulan sorang mak budak merangkap kawan sekolah aku baru keluar dari kawasan sekolah sambil pegang buku penyata anak. Untuk lebih kepastian aku pun turun dari kereta dan tanya dia. Memang sahlah hari terbuka.

MASALAHNYA, AKU TAKDE DAPAT SURAT PUN DARI SEKOLAH PASAL HARI TERBUKA NI!

Aku tenung si kembar yang masih terkebil-kebil dalam kereta. Bertuah punya budak.. Entah mana dorang selit surat pekeliling dari sekolah tu. Bila tanya surat mana, diorang boleh jawab, cikgu takde bagi punn! Hnshhh.. sabo je la. Entah belacan mana yang dorang balut pakai surat dari ustazah tu.

Maka terpaksalah aku seret si kembar masuk dalam dewan dan tunggu giliran untuk jumpa ustazah tanpa ada persediaan pon. Yelah, mana aku tau hari ni hari terbuka. Kot tak boleh lah jugak aku pakai baju kebaya lip lap ke, kasut wedges2 ke, tudung syria2 bagai ke, handbag yang senonoh sikit ke. Ni tak, baju kurung entah bila punya tahun aku sarung ni. Tot bag yang dah berbulus-bulus tu pun beli kat gerai jualan barang-barang Thai 7,8 taun lepas. Ciss, ciss dan ciss! Sudahnya sampai terlupa nak inform office aku terpaksa masuk lambat sebab baru tau last minute ada hari terbuka kat sekolah. Yeah, i love my twin!


1 comment:

  1. hehehe.. syok la baca entry ni... harap dapat la jadi ibu yg baik buat bakal kembar saya seperti u Sis, heeee~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails