Thursday, June 9, 2011

Aku nak cium bau buku lagi..

Hurmm.. baru terfikir. Aku dah makin jauh dengan timbunan bahan bacaan terutamanya novel-novel yang sebelum ni akan buat aku tidur tak lena sebab tak senang hati kalau masih tak habis baca ataupun rasa macam tak nak tidur sampai pagi sebab terlalu teruja nak tau apa kesudahan ceritanya ataupun rasa macam sedikit hampa bila tengok novel yang aku baca dah semakin hampir sampai ke halaman terakhir sebab kalau boleh aku nak novel tu tak habis-habis atau jadi semakin tebal bila semakin dibaca. 

Aku dah hampir lupa dengan bau buku dan kertas yang sangat sensasi menusuk rongga hidung bila aku berada di perpustakaan atau kedai buku kegemaran aku. Bayangkan, kau berdiri atau duduk dikelilingi oleh ratusan atau ribuan buku, itu sungguh heaven bagi aku! Juga dah semakin lupa dengan rasa taksub untuk menghabiskan bacaan aku pada novel atau ensiklopedia berkulit keras yang sangat aku kagumi. Sebab masih ada beberapa buah novel dan juga buku-buku bacaan am berkulit keras yang dibelikan oleh encik papa setiap kali beliau berkelana dan singgah ke gedung-gedung buku di luar negara yang masih belum aku sentuh, jauh sekali untuk dikhatamkan. ~Sigh~

Nampak sangat aku dah kekurangan masa berkualiti untuk diri sendiri. (-_-)
Aku rindu dengan bau buku..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails