Wednesday, April 24, 2013

Niyang rapik merepek


Gila lama tak update entri. Walaupun daku sedar takde yang peduli, tapi aku rasa bersalah pulak bila check akaun Nuffnang dan masih ada jugak iklan-iklan yang masih sudi bergentayangan kat blog tinggal ni.

Aku dah lama beno tak mengumpat orang dalam ni. Kalau dulu kemain, ada rasa tak puas hati sikit  mesti nak merempan dalam ni. Maka, orang yang makan cili pun buat-buat muka kelat je masa tu. Lepas tu tak cukup dalam blog, aku sambung buat status pedas kat fesbuk. Macam shilake je masa tu. Tapi dah lama aku insaf. Tu cerita zaman jahiliah, janganlah diungkit lagi, Tipah.  Fesbuk pun dah jarang-jarang bukak. Dah taktau nak buat apa dalam tu.  Kalau masuk pun setakat cecah kaki 4,5 minit lepas tu habiskan masa tengok-tengok novel-novel best dalam kedai buku online feveret aku dalam tu. Dah beli 2,3 novel yang berkenan untuk stok sebulan dua, maka aku pun log out dari fesbuk. Tu je la pun fungsi fesbuk yang  masih relevan untuk aku sekarang.

Aku mula-mula kenal fesbuk taun 2008. Masa tu belum ramai sangat yang ada akaun fesbuk ni. Memula aku join pun atas ajakan kawan lama. Masa tu sibuk dengan Friendster. Adik-adik yang besar-besar je terus kenal fesbuk, mungkin ramai tak tau wujudnya laman social Friendster ni. Friendster macam best masa tu sebab boleh tukar-tukar skin. So, macam-macam background gambo boleh tengok kat akaun member-member. Ikut kreativiti memasing la. Selain tu, ada jugak Myspace. Serius, yang ni not my type. Ni jugaklah satu-satunya laman social yang aku takde akaun. Pesal entah. Aku rasa macam myspace ni macam urban sangat. Tak sesuai dengan jiwa aku. Lepastu ada jugak Hi-5, Tagged dan 2,3 lagi laman social yang tak berapa nak in sangat.  Bila dah melekat dengan fesbuk sebab dapat jumpa ramai kawan-kawan lama aku, maka aku pun tutup akaun Friendster dan semua-semua akaun laman social yang aku ada. La ni, aku dah mula boring pulak dengan fesbuk. Tapi tak berapa nak gemar pulak dengan Twitter. Ada rasa nak bagi aku penampo 5,6 das tak?

Entri ni berkisar pasal apa sebenarnya ni?  Nampak sangat tahap pembekuan otak aku masih di tahap yang agak tinggi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails