Thursday, April 21, 2011

Mudahnya mengeluh, sukarnya bersyukur. Haihhh~

Bila dah sebulan terpaksa basuh baju secara manual iaitu menggunakan berus baju untuk menyental hingga tersembul urat hijau dan hampir-hampir diserang buasir disebabkan oleh kerosakan mesin basuh automatik, dan tiba-tiba pada hari ke 31 iaitu ketika otot bisep dan trisep dah mula membesar dan mengembang, rumah didatangi sebuah lori kecil 1 tan yang menghantar sebuah mesin basuh baru, walawei!! Rasa nak timang-timang driver lori sampai cucur atap. Aktiviti membasuh baju terus jadi hobi terbaru.

Berdasarkan kisah benar. Terjadi 2,3 bulan yang lepas. Sekarang, aktiviti tersebut dirasakan sangat membosankan dan berharap ada robot tukang cuci baju yang bakal dihantar oleh lori kecil 1 tan lain.

Kenapalah manusia tak tau bersyukur dan selalu rasa tak cukup dengan apa yang ada? Diberikan nikmat untuk bangun pagi ini dalam keadaan sihat walafiat pun dah tak terhingga besarnya. Bersyukurlah, Misae.

5 comments:

  1. hehehehe..
    b'sbar byk2 k..
    skuang2nya.. aktiviti basuh bju tu jdikan sbgai exercise.. hehehe~

    ReplyDelete
  2. huhu,membasuh ni kadang-kadang ikut mood..klo kene harinye,banyak2 pon xpe

    ReplyDelete
  3. hihi sabar lah ye...

    ~bersyukurlah.. =)

    ReplyDelete
  4. ya.. bersyukur dengan ape yang ada.. baru hati pun tenang

    ReplyDelete
  5. huhuhu..sy yg dok umah bujang yg mbsuh baju manual jer..hehehe..nasib la x bsuh hari2..time weekend jer exercise dlm toilet, mbasuh baju2 slamer sminggu..adoi laa...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails