Friday, April 15, 2011

Kualiti dan kuantiti

Yang adik-beradik sikit, bila dah kahwin mesti nak anak ramai. Yang adik-beradik ramai, bila dah kahwin mesti tak nak anak ramai. Tak semualah. Kebanyakan. Dan ikut pada pemerhatian dan pengalaman aku serta kawan-kawan. Mungkin sebab faktor pengalaman yang dilalui sewaktu membesar dalam keluarga masing-masing. Yang adik-beradik ramai mungkin terpaksa berebut dalam banyak hal, suasana yang agak bising dan riuh dan terpaksa adaptasi diri dengan berbagai jenis perangai yang bervariasi. Yang adik beradik sikit pula cepat rasa bosan sebab tak banyak perkara yang boleh dijadikan alasan untuk bergaduh atau berebut-rebut (tak best woo), suasana kurang meriah dan terpaksa buat kerja lebih sebab tak cukup kakitangan untuk tolong mak buat kerja rumah. 

Aku termasuk dalam golongan kedua. Bosan weh. Jadi, bila dah kahwin kalau boleh nak anak ramai. Tapi terpaksa difikirkan banyak kali juga sebab dah dua kali beranak caesarian. Dan yang penting, hidup di zaman ini lebih perlukan kamu berfikir bahawa kualiti lebih penting dari kuantiti. Syukurlah tuhan bagi aku anak kembar. Alhamdulillah.

Cukuplah dulu.


7 comments:

  1. COmelnya anak kak Misae Nohara..putih mulus je kulit..huhuhu..Saya plak nak anak tak ramai n tak sikit..empat cukuplah kot since adik beradik saya pon lima cuma sebelah hubyy je dia yg tunggal..tp dia pon tak kisah..hihihi..

    ReplyDelete
  2. betul2,yg penting kualiti.anak akk 3 pon ok dh.yg penting bijak n boleh jaga akk nt.comel2 sume suke tgk

    ReplyDelete
  3. hahaha. kc penah buat entry dgn tajuk yg sama tp isi berbeza.

    ReplyDelete
  4. comeynye anak sis nie...
    sape name mereka bertiga nie..haih!! geram tgk..

    ReplyDelete
  5. comelnye yang kembar tuu. sangat2 jeles tgk orang kembar tau! :)
    kite kecik lagi baru 8 belas taun tapi slalu berharap ade anak kembar bila dah kahwin nanti. amin :)
    *berangan awal pulak! hahaha*

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails