Thursday, July 19, 2012

Lambaian doktor gigi

Aku malas nak kira dah berapa banyak entri yang aku taip tergantung macam tu je dan terperap dalam draft. Ataupun berapa entri yang berhenti setakat part 1 je, dan takde part 2 dah lepas tu. Dasar pemalas kau! Tapi kalau drama Korea, gigih pulak aku habiskan sampai part 16 hatta part 20 sekalipun! Dasar apartheid kau! *tibatiba*

Aku jeles betul dengan orang yang banyak idea, apa nak tulis dalam blog dan yang paling penting orang yang rajin nak update blog sambil cerita aktiviti harian start dari celik bijik mata sampai katup mata nak tidur malam. Aku tak mampu, hokeh. Macam mana korang boleh buat macam tu?

Yang aku tengah fikir sekarang adalah seperti yang berikut: bila aku ada masa nak seret si kembar tu pergi klinik gigi nak cabut 2 batang gigi susu masing-masing yang dah hampir-hampir nak tumbuh gigi kekal kat belakang gigi tu. Haish! Berlapis jugak karang gigi korang. Aku pun lupa nak check gigi memasing walaupun perasan jugak dah lama takde gigi yang goyang nak tanggal. Tengok-tengok dah ada bayang-bayang gigi kekal nak muncul kat belakang gigi susu. 

Lepas ni dah start kena cari ayat power la nak pujuk dorang masuk bilik doktor dan duduk baik-baik atas kerusi boleh laras yang kau ingat tak cukup menggerunkan ke walaupun untuk orang tua tu? Aku sendiri pun rasa macam nak terkucil bila nampak kerusi canggih tu yang mungkin syok kalau dapat sebijik dan letak kat depan tv kat ruang tamu kan?

2 comments:

  1. hehehe..lawak2..sampai sekarang cikgu pun takut dgn doktor gigi..

    ReplyDelete
  2. uhukss... terus teringat dah bertaun tak jumpa dr gigi!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails