Wednesday, June 12, 2013

Tak pernah cukup

Pesallah manusia ni selalu rasa tak pernah cukup ek? Dah dapat yang tu, nak yang ni pulak. Dah dapat tang peha, nak perut pulak. Dah dapat gelang tangan, nak rantai leher pulak. Dah ada kereta comel nak yang lagi beso lagi. Terbuktilah aku ni manusia biasa dan bukan manusia luar planet, sebab selalu jugak feeling tak pernah cukup tu datang. Selalu berangan nak lagi lebih dari apa yang ada sekarang. Tapi bila check dari segi kemampuan tak berapa nak mampu, maka kemamlah keinginan tu diam-diam. Insya allah, ada rezeki boleh dapat jugak nanti.

Sebagai rakyat marhaen yang memang tak sempurna langsung dan tak boleh nak lari dari persamaan perangai dan sifat yang tipikal dan natural dalam kalangan manusia biasa yang lain- amboih, sungguh ilmiah penggunaan ayatnya- aku yakin bebeno korang pun sama dengan aku kan? Hoh, tak payah nak sok-sok suci kata orang Jakarta.

Feeling nak lagi lebih tu takkan boleh hilang selagi kau bergelar manusia. Tapi mungkin boleh dikurangkan. Maka bangkitlah kaumku! Kawallah 9 nafsu yang kau ada!!

Kuikuikui.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails