Wednesday, April 21, 2010

Monster kecil bergigi besi

Di rumah aku ada se..ekor? se..orang? se..se.. hemmph..apa penjodoh bilangan untuk monster ya?

Okeh, di rumah aku ada monster bergigi besi. Garang, tak padan kecil dan pendek. Haha.. Monster ini kuat makan dan suka berus gigi. Monster ini mempunyai kekuatan untuk menjerit semasa marah sehingga dinding rumah bergetar. Monster ini tak suka makan semeja dengan seorang lagi monster lain yang lebih kuat makan. Monster yang satu lagi itu memang kuat makan, suka masuk angin dan kembung perut. Okeh, lupakan tentang monster yang satu lagi itu.

Monster yang aku ceritakan ini kadangkala sangat kurang percaya diri walaupun kelihatan hebat dengan gigi besinya. Monster ini suka tidur di atas timbunan kain yang tidak berlipat. Monster ini mempunyai jadual temujanji dengan doktor gigi setiap 2,3 bulan sekali. Monster ini kurang suka menonton rancangan kartun di televisyen. Monster ini pernah beberapa kali me'rebonding' rambutnya dan pernah sekali meng'perm'kan rambutnya. Monster ini jarang ingin berfikir panjang bila ingin melakukan sesuatu dan sering menyesal di kemudian hari akibat kurang menggunakan kepanjangan fikirannya itu.

Monster ini suka pakai celak. Monster ini suka buat muka garang. Monster ini mempunyai koleksi baju yang sangat banyak. Monster ini kalau mahukan sesuatu akan bersungguh-sungguh mahukan sesuatu itu. Akibat kesungguhannya itu, monster ini sudah memiliki si Bucux dan si Comel. Monster ini suka pinjam perfume Avon aku. Monster ini suka sembunyikan makanan di bawah katilnya. Monster ini suka kentut sesuka hati dan sekuat hati. Monster ini sering menjadi mimpi ngeri bagi anak-anak kecil dengan gaya menarinya yang menyeramkan.

Monster ini suka beli barang kemudian tak pakai. Monster ini selalu malas mandi tapi suka menghabiskan masa di dalam bilik air semasa mandi. Monster ini suka bergaduh dengan Alyaa dan Alysaa. Monster ini takut tidur sendiri di dalam biliknya dan akan menggunakan Alysaa sebagai penjaganya semasa tidur.

Monster ini suka makan cokelat dan suka warna merah. Monster ini sangat obsesi terhadap Rayyan. Monster ini sangat penting dalam hidup aku. Hari ini, monster ini sudah berangkat ke luar Malaysia selama 2 minggu lamanya.

Monster, cepatlah balik. Aku susah tanpa kau!

Kalau nak jumpa monster ini, cari dia di sini : http://cokelatmerah.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails