Thursday, March 10, 2011

Konspirasi menjatuhkan Rayyan

Rayyan adalah sejenis ketakutan kepada kakak-kakaknya, si kembar Alyaa dan Alysaa. Ketakutan di sini merujuk kepada gangguan fizikal dan mental yang dilakukan olehnya terhadap si kembar sama ada ketika mereka sedang membuat kerja sekolah, sedang bersantai-santai di depan televisyen sambil menonton rancangan kartun kegemaran mereka ataupun ketika mereka sedang bermain berdua-duaan tanpa melibatkan Rayyan. Gangguan mental dan fizikal tersebut biasanya merangkumi perkara-perkara seperti berikut, iaitu menarik rambut kakak kembarnya sekuat hati hingga mereka melalak kesakitan, merampas buku Bacalah Anakku yang sedang mereka baca, menconteng buku sekolah kakaknya sesuka hati, menukar siaran televisyen serta mengecilkan atau menguatkan volume televisyen tanpa disuruh, rampasan kuasa terhadap barang permainan, basikal dan skuter kakak-kakaknya walaupun dia sendiri ada jeep kecil milik peribadi dan pelbagai jenis gangguan yang menimbulkan rasa trauma mereka terhadap Rayyan. * sigh *

Situasi ini menyebabkan Rayyan sering dipulaukan dan tidak diendahkan lebih-lebih lagi jika kakak mereka mendapat permainan baru sumbangan atuk atau papa mereka. Tak pasti juga kalau-kalau si kembar ada buat teori atau konspirasi untuk menjatuhkan atau menggulingkan kuasa Rayyan yang sedang bermaharajalela sekarang sebab kadang-kadang aku ada nampak mereka buat perbincangan secara tertutup di sudut rumah.

Nasib baik si kembar tak pernah buat serangan balas atau konfrontasi pada Rayyan setiap kali dia buat onar. Tapi aku rasa ni semua perkara biasa, nanti dah besar mereka akan faham sendiri apa yang dinamakan hubungan adik-beradik ni. Ya, aku harap.

Rayyan: pemimpin radikal :p

Si kembar yang memiliki gagasan hebat.


Aksi ketika melakukan rampasan kuasa.



















 

4 comments:

  1. hahahah..memang kiut la rayyan..pandai die guna kuasa :)

    ReplyDelete
  2. hahahaha..cara citer misae ni mmg superb! i can feel the 'ganaz' of rayyan..hehe..cian kakak2 dia kna buli :)

    ReplyDelete
  3. haha...penceritaan yang menarik .
    + comel

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails