Wednesday, November 3, 2010

25 fakta National Geographic

Aduh, rasa macam anak dara awal 20an yang masih belajar di kolej, tak boleh berlekang dengan handphone, sedang hangat dilamun cinta, asyik shopping T-shirt dan jeans, selalu buang masa dalam Watsons dan Guardian, selalu lepak mamak sampai pukul 2,3 pagi dengan member-member, gila baca novel cinta, macam baru dapat lesen bawa kereta dan selalu budget cun dan seksi waktu keluar bersantai di kompleks membeli-belah pula bila aku ditagged oleh Hafizah dan Nur Latifah dalam blog mereka. Arahannya berbunyi begini:


Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.


At the end, choose 25 people to be tagged.

You have to tagged the person who tagged you

If I tag you, its because i want to know more about you


Okeh, 25 perkara tentang aku yang sebenarnya tak berapa penting untuk orang lain ambil tahu.

1.    Fakta nombor 1 hingga 7, sila rujuk profile aku. Hehe. 

8.    Lahir dalam tahun ayam jantan mengikut kalendar Cina.

9.    Seorang ibu talam 2 muka iaitu sekejap baik dan sekejap garang.

10.  Banyak persamaan dengan Misae Nohara, iaitu watak ibu kepada Shin Chan.

11.  Cepat marah dan melenting tapi cepat cool down.

12.  Seorang yang gelabah tapi selalu berlagak cool. Jadinya aku kelihatan sangat cool. Haha.

13.  Graduan Diploma in Computer Science UPM tapi kerja dalam bekerja dalam bidang lain.

14.  Fobia bila tengok kereta di hadapan aku lampu breknya menyala sebab pernah accident.

15.  Suka buat kerja ikut turutan. One by one. Step by step. Macam minah skema.

16.  Tak boleh tidur selagi tak bersihkan dan kemas cadar, sapu lantai bilik dan kemas-kemas bilik.

17.  Suka mengemas tapi bila dah kemas rumah tak sempat bertahan untuk 5 minit ke hadapan sebab ada segerombolan bala tentera yang cukup gagah perkasa.

18.  Bila marah atau bengang, suka buat kerja secara tak sedar. Tau-tau je kerja tu dah siap.

19.  Selalu tak sedar sedang berada di ambang ketuaan. Masih saja merasa diri masih muda belia. Haha.

20.  Sangat alergik dengan orang yang suka menunjuk-nunjuk dan cakap besar.

21.  Sudah 2 kali menjalani pembedahan caesarian. 

22.  Pernah mendapat tekanan darah tinggi selepas melahirkan Rayyan Mikhail Mineka.

23.  Teringin betul nak ke Bali dan Jepang.

24.  Suka buat lawak dan kuat gelak macam jin.

25.  Aku dah penat menaip dan dah tak ada idea lagi.

Oh, kena tag 25 orang pulak? Okeh, 2 orang dah ditagged, iaitu orang yang dah tagged aku. Selebihnya aku nak tag:


Erk, lagi 13 orang nanti aku fikir dulu ya. Otak aku lumpuh sekejap.

4 comments:

  1. ku lihat namaku disitu..hehhe
    saya suka yg no 18 tu.. maknanya kalau lg marah.. lg cepat siap yer?hehhehehee

    ReplyDelete
  2. Sukanya bila di tag :)..no 24 aku suka.. mungkin kita boleh jadi geng.. sebab aku suka buat lawak dan ketawa jin (kadang2 ketawa jin sorang2 orang sekeliling x respon muahahahha )

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails