Tuesday, May 4, 2010

Kembalinya si gigi besi

Yeay! Monster kecil bergigi besi telah kembali ke pangkal jalan. Maksud aku, dia telah jumpa jalan pulang ke rumah setelah hampir dua minggu berpetualang di luar Malaysia. Jadi maksudnya, sekarang aku sudah boleh mandi dengan sempurna iaitu melaksanakan semua rukun mandi dengan lengkap dan teratur, mendandan diri dengan sempurna selepas mandi iaitu mampu bersikat dan berbedak, makan dengan sempurna tanpa tersedak akibat makan dengan kelajuan tahap maksima, membezakan antara keempukan tilam di rumah dengan keteguhan meja pejabat sebagai tempat tidur, bangun tidur dengan tenang dan 'cool' tanpa gaya terkejut sakan laksana kera apabila melihat jam apabila terlewat bangun di waktu pagi, tidak lagi datang lewat ke pejabat dengan muka ayam berak kapur dan tidak lagi menjerit-jerit seperti tarzan akibat tertekan dengan tingkah-laku si gorjes Rayyan dan si kembar cantik Alyaa dan Alysaa.

Pendekata, kepulangan si gigi besi merangkap babysitter si gorjes Rayyan betul-betul membantu aku kembali sebagai manusia normal. Wah, tak dapat kubayangkan bila si gigi besi melanjutkan pelajarannya tak lama lagi. Mesti orang di sekeliling tak dapat membezakan antara aku dan manusia primitif di hutan belantara. Ohh....


P/S: Walaupun si gigi besi selalu beraksi ganas dengan si gorjes Rayyan di hadapan kamera seperti di atas, tapi kerana tiada orang yang lebih layak menjaga si gorjes Rayyan sebaik dirinya, maka aku terpaksa merelakan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails